مزایای چسب چوب

چسب چوب یکی از چسب های مورد استفاده در صنایع چوب است. با استفاده از این چسب می توان و قطعه چوبی را به هم متصل نمایید به‌صورتی که اگر از چسب به‌درستی استفاده شود . یک اتصال محکم و ناگسستنی خواهیم داشت . 

مزایای استفاده از چسب چوب 

مزایای استفاده از چسب چوب بوجود امدن یک اتصال محکم و ارتجاعی در حد فاصل بین دو ماده است که علاوه بر چسبندگی بالا سطح یک دستی را ایجاد می کند . از جمله مزایای دیگر این ماده  می توان به سهولت در اجرا و نداشتن مشکلات حلالیت و غلظت اشاره کرد . داشتن  خواص خاص و متفاوت در برابر اب فایده دیگر چسب چوب است . حلالیت با رزین های پلاستیکی عامل و کاربرد مهم این چسب است . که کاربرد های مضاعفی به ان ها می بخشید . بهتر است برای استفاده از این ماده سطح زیر کار عاری از هر گونه چربی باشد . برای اجرا با استفاده از یک تکه چوب یا کاردک فلزی یا حتی قلم مو مقدار چسب مورد نظر را بر روی سطح بکشید و یک لایه ایجاد کنید . 

ویژگی های چسب چوب 

چسب چوب بر پایه ماده شیمیایی هموپلیمرپلی وینیل استات است . این نوع چسب بوی خاضی نداشته و در اب و رنگ های پلاستیکی حل می شود . چسب چوب از نظر ظاهری شبیه به شیر بوده و رنگ سفیدی دارد . همچنین همانند عسل غلیظ بوده ولی برای استفاده نیازی به حل کردن ان در اب نخواهید داشت .

انواع چسب جوب 

چسب های نجاری به دو بخش طبیعی و شیمیای تقسیم بندی می شوند . چسب های طیسعی شامل چسب های معدنی و چسب های الی هستند که از گیاهان و حیوانات تهیه می شود . که اصولا از جوشاندن قطعات استخوان , پوست , سم و حتی خون حیوانات این چسب ها به دست می اید . چسب های شیمیای از مواد هایی مانند رزین , هاردنر , حلال قدرت دهنده ,رقیق کننده , پایدار کننده , پر کننده , کاتالیزور جهت ساخت انها استفاده می شود . این نوع چسب ها به دودسته ترموپلاست و ترموست تقسیم می شود . 

چسب های ترموپلاست 

این نوع چسب ها در اثر حرارت نرو می شوند و در اثر از بین رفتن حرارت سخت می شود . 

چسب های ترمو ست 

این نوع چسب ها در اثر حرارت سخت می شوند ولی در اثر حرارت دادن مجدد تغیر شکل نمی دهند و همان طور باقی می مانند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WC Captcha 73 − = 72

سوالی دارید؟ از ما بپرسید