چگونه از اسپری فوم استفاده کنیم

 

طریقه استفاده از اسپری فوم 

اگر قصد دارید از این محصول برای درزگیری در ساختمان های نیمه کاره  در سطوح گسترده استفاده کنید بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید . اما اگر می خواهید درزهای کوچک را با استفاه از اسپری فوم پلی یورتان بپوشانید , مراحل زی را دنبال کنید .

اماده سازی سطح 

سطحی که چرب یا آلوده به گرد و غبار و… باشد، چسب را خوب جذب نمی‌کند و احتمال اینکه چسب با گذشت زمان از سطح جدا شود، وجود دارد. برای استفاده از اسپری فوم ابتدا باید سطح را تمیز کنید. اگر قبلا درزگیری استفاده کرده بودید، آن را با تیغ و حلال مناسب پاک کنید. درزگیرهای سیلیکونی باید کامل از روی سطح پاک شوند، زیرا اسپری فوم به سطوح سیلیکونی نمی‌چسبد.

بعد از اینکه سطح را از آلودگی‌ها پاک کردید، کمی آب به آن اسپری کنید. اسپری فوم پلی یورتان به سطح مرطوب بهتر می‌چسبد. بعد دستکش بپوشید، ماسک بزنید و برای کار با فوم پلی یورتان حاظر شوید.

اماده سازی اسپری

برخی از انواع اسپری فوم، با شلنگ مخصوص ارائه می‌شوند. در بسته این اسپری‌ها یک شلنگ وجود دارد که به نازل چسب وصل می‌شود و محتویات فوم را به سطح می‌پاشد. برخی دیگر از انواع اسپری فوم پلی یورتان باید در گان‌های مخصوص قرار بگیرند. این اسپری‌ها برای افرادی مناسب هستند که زیاد از فوم استفاده می‌کنند و گان مخصوص چسب را خریداری کرده‌اند.

ابتدا اسپری را خوب تکان دهید تا فوم و گاز پیشران باهم ترکیب شوند. سپس شلنگ را به نازل وصل کنید یا اسپری را داخل گان قرار دهید. بهتر است هنگام اسپری کردن، آن را برعکس نگه دارید. زیرا فوم به نازل نزدیک‌تر می‌شود و راحت‌تر خارج خواهد شد و گاز پیشران هم در انتهای بدنه اسپری قرار می‌گیرد و فوم را به بیرون فشار می‌دهد.

اسپری کردن 

اسپری را طی چند مرحله به درز مورد نظر خود بزنید. در مرحله اول ۳۰ درصد از درز را با استفاده از فوم پر کنید و کمی منتظر بمانید تا منبسط شود. اگر همچنان درز کامل پر نشده بود، باز هم فوم اسپری کنید تا ۵۰ درصد از سطح پر شود. احتمالا در این مرحله بعد از انبساط، درز به صورت کامل پر خواهد شد.

خشک شدن فوم 

۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا اسپری فوم منبسط و خشک شود. در این مرحله می‌توانید مقداری آب به سطح فوم اسپری کنید. پاشیدن آب باعث می‌شود حفره‌های موجود بین فوم اسفنجی پر شود؛ در نتیجه درز مورد نظر کامل پوشانده خواهد شد.

بعد از خشک شدن فوم، آنچه بیرون از سطح باقی مانده را با استفاده از کاتر جدا کنید. سپس روی سطح فوم سمباده بکشید تا با سایر قسمت‌ها هماهنگ شود. بعد از آن رنگ متناسب با سایر قسمت‌های سطح را انتخاب کنید و سطح فوم را رنگ بزنید. برای اطمینان بیشتر می‌تواند مرحله سمباده کشی و رنگ آمیزی فوم را ۲۴ ساعت بعد انجام دهید تا سطح فوم کاملا خشک و ثابت شده باشد.

نکات مهم  

1) ترکیبات اسپری فوم مواده شیمیای خطر ناکی دارد که برای سلامتی ضرر دارد . بدون ماسک و دستکش با اسپری کار نکنید . 

2) پاک کردن اسپری از روی سطح کار ساده‌ای نیست. برای کار با این محصول حتما لباس مخصوص بپوشید.

3) پیش از استفاده از اسپری، مطمئن شوید کاربرد اسپری فوم برای درزگیری سطح مورد نظر شما مناسب باشد. به عنوان مثال استفاده از این اسپری برای سطوحی که با مواد خوراکی در تماس هستند مناسب نیست.

4) برای کاربرد اسپری فوم در خانه به برچسب low-VOC دقت کنید. گاز پیشران موجود در اسپری پلی یورتان سمی است و اگر حجم زیادی داشته باشد، به سلامتی انسان آسیب می‌رساند.

5) بهترین دما برای کاربرد اسپری فوم پلی یورتان دمای اتاق است و باید حداقل از یک یا دو روز قبل در دمای اتاق قرار بگیرد. دمای پایین باعث انقباض گاز پیشران می‌شود و فوم خیلی سخت از نازل خارج می‌شود. دمای بالا هم باعث انبساط گاز و فوم می‌شود و به یکباره حجم زیاد فوم روی سطح اسپری خواهد شد.

6) فوم در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاوم نیست و تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل لازم است اسپری را بعد از خشک شدن رنگ کنید تا تغییر رنگ آن ظاهر زیبای سطح را تحت تأثیر قرار ندهد.

اگر برای خرید و مشاوره کمک نیاز دارید اینجا کلیک کنید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WC Captcha 78 − 75 =

سوالی دارید؟ از ما بپرسید