کاربرد انواع چسب |11 کاربرد اساسی چسب

امروزه وقتی به خرید چسب می روید با انواع چسب ها مواجه می شوید. چسب یک ماده هست که دوتا قطعه را به هم میچسبد وچسب انواع مختلفی دارد. کاربرد انواع چسب در چسبیدن قطعات گسترش یافته است واز آن درثم چسبیدن قطعات مختلفی استفاده می شود. چسب فوری یا به همان اسم چسب 123 آن را می شناسیم چسب در صنایع شیمیایی وبرای چسبیدن قطعات از آن استفاده می کنیم. 

ترکیبات چسب فوری از  پلیمری می باشد. این ترکیبات  باعث می شود که چسب محکم تر بشود. ما در موارد زیادی از چسب استفاده میکنیم. هر نوع از چسب ها برای یک کار خاصی از آن استفاده می کنیم. چسب های مختلفی داریم که  هرکدام از این نوع چسب برای یک کار مشخص استفاده میشود. برای آشنایی با کاربرد انواع چسب، خصوصا چسب 123 میتراپل با ما همراه شوید.

کاربرد انواع چسب

چسب صنعتی

چسب صنعتی انواع مختلفی دارد که هرکدام از این نوع چسب ها برای  چسبیدن یک قطعه به کار می رود. بیشتردر صنایع کارخانه ها  استفاده می شود. از چسب صنعتی در کارخانه های تولید استفاده می کنند. چسب های قوی وچسب هایی که ضد آب هستند کار را راحت تر وسریع تر انجام می دهند.  در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. هرکدام از این چسب ها برای یک کار خاص یا یک چیز هستند که برای هرکار از آن نوع چسب که مخصوص آن هست استفاده می شود. 

چسب سنگ

برای متصل کردن سنگ از آن استفاده می شود واین چسب که برای چسبیدن سنگ ها است باعث مقاومت محصول می شود. با اینکه چسب سنگ خاصیت زیادی دارد. می تواند از آن در جاهای مختلفی استفاده کرد.  یکی از موارد کاربرد انواع چسب، چسب سنگ است. مهمترین کاربرد آن استفاده در چسباندن نمای سنگ های ساختمان وسرویس بهداشتی….. می باشد. این چسب بسیار محکم ومقاوم است.

چسب چوب

چسب چوب در کارهای صعنتی چوب مورد استفاده است وبرای متصل کردن چوب به یک دیگر از آن استفاده میشود. بیشتر در صنعت ام دی اف و صنایع مبلمان سازی از آن استفاده می شود. اگر چسب چوب به آب برخورد میکند باعث می شود که حجم زیادی پیدا کند وکار راخراب  می کند. 

چسب چوب در بازار با دو رنگ سفید وبی رنگ موجود است وقدرت چسبیدن زیادی دارد. 

چسب تفنگی یا حرارتی

این نوع چسب در کارهای کاردستی وتزئین از آن استفاده میشود وقابل چسباندن فوم وکاغذ وپارچه است. چسب حرارتی جامد است.  یک دستگاهی دارد که چسب را با آن دستگاه حرارت می دهیم. این دستگاه شبیه تفنگ است و باید آن را به برق متصل کنیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

انواع چسب نواری

چسب نواری یکی از پر مصرف ترین چسب ها است  انواع مختلفی دارد که هرکدام  چسب ها برای یک کار مشخص مورد استفاده است.  به علت استفاده های زیادی که از آن می شود. این چسب نواری به عنوان پرفروش ترین چسب و دارای انواع مختلفی است.

چسب نواری پهن

به این چسب، چسب تحریر و چسب پهن کارتونی گفته می شود. یکی از پر مصرف ترین چسب ها است که عرض و طول آن را در ضخامت های مختلفی تولید می کنند. این نوع چسب یکی از بهترین گزینه ها برای چسبیدن انواع کارتن ها ومقوا وکاغذ است. از موارد پر کاربرد انواع چسب می باشد.

چسب نواری کاغذی

این نوع چسب از جنس کاغذ کرب تولید شده است کاربردهای زیادی دارد. در طول وعرض مختلفی تولید می شود این نوع چسب بیشتر در صنعت پزشکی وگل سازی ونقاشی و بقیه صنایع های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 

چسب نواری دوطرفه

این نوع چسب برای چسبیدن دو طرف یک وسیله استفاده می شود. 

کاربرد چسب دو طرفه در فضای باز است. چون از مقاومت زیادی در برابرنور  برخوردار است وبرای تمام شرایط آب وهوایی سخت ودشوار مقاومت می کند. 

کاربرد انواع چسب های خمیری

چسب های خمیری نوع های مختلفی داردکه هر کدام از این ها برای کار مشخصی مورد استفاده است. 

چسب خمیری که در صنایع ساختمان سازی به کارمی رود. تمام این چسب ها دارای یک ویژگی هستند. این ویژگی آسان بودن هنگام  استفاده از آن است.  کاربرد چسب خمیری که در سرامیک وکاشی کاری است.

برای نصب کاشی ها وسرامیک ها بر همه سطح ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای تمام محیط ها مناسب است به خصوص محیط هایی که مرطوب هستند. 

چسب خمیری مزایای زیادی دارد که یکی از این مزایاها وزن سازها را کاهش می دهد. باعث کاهش مصرف آب نیز می شود. از رشد باکتری ها نیز جلوگیری می کند. مانع رطوبت نیز هست و از قدرت چسبندگی زیادی برخوردار است. چسب خمیری بر تمام سطح ها اعمال می شود. در تمام کارها می توانیم از آن استفاده کنیم. در سطح های سیمانی، گچ کاری و…. نیز استفاده می شود. از موارد کاربرد انواع چسب برای رعایت بهداشت در سرویس های بهداشتی است.

چسب خمیری اپوکسی

از موارد پر کاربرد انواع چسب در صنایع ساختمانی می باشد. این چسب مثل بقبه چسب های ساختمانی برای برطرف کردن اشکال سازه های ساختمانی از آن استفاده می شود. کاربرد چسب خمیری اپوکسی باعث رفع نشتی در لوله گاز وآب است. تمام سائیدگی و همه مخزن های فلزی وآلومینیوم از آن استفاده میشود

مزایای چسب اپوکسی که در برابر فرسایش مقاومت زیادی دارد. یک عایق برای کابل ها است.

روش استفاده از آن اول باید سطح کار را پاک وتمیز کنیم وبعداز آن چسب را به دوتا قسمت تقسیم میکنیم .  باید طبق آن دستور عمل کنیم . بعد از آن داخل همزن می ریزیم و از آن استفاده میکنیم.

کاربرد انواع چسب خودرو

از چسب خودرو برای چسباندن قطعات خودرو  به هم دیگر استفاده می شود. برای اینکه بعد از قطعات را عوض نکنیم به کمک چسب خودرو این قطعات را وصل میکنیم. 

چسب خودرو با یک مواد سبک تولید می شود . این مواد در جوشکاری مناسب نیست. برای متصل کردن قطعات در مکانیکی وجوشگاری خودرو که باعث لرزش آن می شود را کاهش می دهد. چسب خودرو انواع مختلفی دارد  و مواد را  به راحتی به یک دیگر متصل می شود. 

انواع چسب ها در قطعه های کوچک وقطعه های بزرگ نیز مورد استفاده است. چسب خودرو باعث محکم شدن چسب خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. باعث که جذب لرزش ها ضربه هایی کخ به اتومبیل وارد میکند را کاهش می دهد. 

مزایای چسب خودرو بسیار است. سریع خشک می شود و از قدرتمندی زیادی برخوردار است . جذب زیادی از ارتعاش  های صوتی است وبدون هیچ کاهش حجم مورد استفاده می شود.بعضی از چسب ها باید اول آن در معرض نور قرار بدهیم وبعد از آن استفاده می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WC Captcha 8 + = 11

سوالی دارید؟ از ما بپرسید