چسب دوجزئی چیست?

چسب های دو جزئی

چسب های دو جزئی که به چسب های واکنش دهنده نیز معروف هستند . مکانیزم خاصی برای خشک شدن دارند . در واقع برخلاف  چسب های دیگر که تبخیر حلال با اب شروع به چسبندگی و خشک شدن می کنند . این چسب ها بر اثر اتقاقات شیمیای که بین دو جزء رخ می دهد خشک  می شود . که باید این نکته را در نظر گرفت که میزان هر دو جزء به صورت برابر و مخلوط با یکدیگر باشد که خود بحثی جداست . 

پایه های اصلی که چسب های دو جزءی را می سازد معمولا رزین ها اپوکسی هستند یا پلی اورتون ها و یا متیل متا اکریلات ها هستند .

این نوع چسب به خاطر بالا بود سطح استحکامشان برای اتصالات عالی هستند مثلا شما با خیالی اسوده میتوانید برای بالا رفتن سطح استحکام صنعت خودتان از این چسب ها برای فلزات استفاده کنید . چه فلزاتی که رنگ نشده اند و چه فلزاتی که رنگ شده اند . یا حتی به راحتی می توانید برای کامپوزیت ها و پلاستیک ها که الیاف شیشه ای دارند از این چسب ها استفاده کرد . حتی می‌توانید برای سطح های سرامیکی نیز از این چسب ها استفاده کنید .

ولی برای استفاده از این چسب ها باید نکته‌ای را در نظر بگیرید در واقع این چسب ها برای فعال شدن و استفاده روش منحصربه‌فرد را برخوردارند .

ویژگی‌های خارق‌العاده این چسب ها بسیار است . که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به خشک شدن شان در زمان کم و معمولاً عدم استفاده‌شان از حلال و اتصال قوی که بر روی سطوح دارند . و استحکام بالایی که ایجاد می‌کنند و از همه مهم‌تر مقاوم بودنشان در برابر مواد شیمیایی و تغییرات آب‌وهوایی و محیطی اشاره کرد .

اب بندی 

یکی از استفاده‌ای که از این چسب و انجام می‌شود برای آب‌بندی است . درواقع چسب آب‌بندی دو جزئی به وصل شدن و استحکام سطح سیمانی و گچ کمک شایانی می‌کند . حتی این چسب ها می‌تواند جایگزین خوبی برای ایزوگام نیز باشد.

اما در نظر داشته باشید که برای هرچه بهتر استفاده شدن چسب‌های دو جزئی قبل‌از استفاده باید محیط را تمیز و عاری از هرگونه کثیفی کنید و زیرسازی مناسبی انجام دهید تا این چسب ها بتوانند کاربردشان را بیش‌از پیش برای شما به ورطه ظهور بگذارند .

درمجموع نگهداری از چسب‌های دو جزئی بسیار بسیار کار حساسی است و شما باید عوامل محیطی را در نظر بگیریم و با این کار می‌توانید عمر چشم‌ها را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WC Captcha + 21 = 23

سوالی دارید؟ از ما بپرسید