چسب های قطره ای سیانو اکریلات چسیت

در این مقاله قصد داریم . تا به صورت کلی با چسب های قطره ای سیانو اکریلات که دسته ی بسیار مهمی از چسب های تک جزئی هستند . کاربرد های فراوانی (از کوچکترین مصارف خانگی تا تخصصی ترین مصارف صنعتی )  دارند آشنا شویم . 

سیانواکریلات  چیست؟ 

چسب سیانواکریلات یا چسب فوری از جمله چسب های پرمصرف به شمار می رود که کاربرد گسترده ای در بخش های مختلف صنعتی , خانگی ,  پزشکی , دامپزشکی ,  دندانپزشکی , ارایشی بهداشتی و …. دارد . این گروه از چسب های  که به اختصار تحت عنوان چسب CA شناخته می شوند . یکی از چسب های بسیار قوی در جهت اتصال فلزات مانند روی و برنج , پلاستیک , لاستیک , سرامیک , کاشی , سنگ ,  چوب ,ام دی اف و … به شمار می رود . در عرصه عمومی این چسب ها تحت عنوان چسب قطره اب نیز به فروش می رسد .و در بازار های جهانی با نا سوپر گلو شناخته شده است . که این شهرت خود را به دلیل خاصیت چسبندگی سریع دارد .  این چسب ها از مونومرهای سیانواکریلات که شامل اتیل-2 سیانواکریلات , متیل-2 سیانواکریلات , n-butyl سیانواکریلات و … هستند . و هر کدام با توجه به ویژگی های خود کاربرد خاصی دارند . 

نحوه عملکرد چسب های قطره ای سیانواکریلات  

 واکنش  خشک شدن این دسته از چسب ها به صورت پلیمریزاسیون انیونی است . که به وسیله مقادیر ناچیز رطوبت موجود روی سطوح و مواد الکالاین موجود در سطوح ایجاد می شوند . به عبارت دیگر , چسب سیانواکریلات فقط در صورتی با سطح ترکیب می شود که برای اتصال , کمی رطوبت وجود داشته باشد و اگر این چسب در محیط عاری از رطوبت قرار بگیرد نمی تواند هیچ اتصالی بر قرار کند . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WC Captcha 18 − = 11

سوالی دارید؟ از ما بپرسید