چسب ماستیک چیست ؟

ماستیک پلی یورتان چیست ؟

این چسب در واقع یک درزگیری الاستومری تک جزئی است . که در رطوبت هوا و در دمای معمول خشک می شود . از این نوع برای درزگیری و وصل کردن استفاده کرد .پس میتوان گفت که ماستیک های پلی یورتان به عنوان چسب درزگیر مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین دلیل یا ویژگی که سبب می شود . این چسب کاربرد زیادی داشته باشد . خاصیت الاستیسیته مناسب و در عین حال قدرت چسبندگی چسب ماستیک بر روی سطوح متفاوت می باشد . این نوع چسب مقاومت خوبی در برابر ضربه و ارتعاشات و لرزش دارد . ضمنا مقاومت مکانیکی این چسب در مقایسه با سیلیکون بسیار بیشتر است . 

وقتی بحث از درزگیری می شود، ماستیک پلی یورتان اولین گزینه پس از درزگیر سیلیکون یا همان چسب آکواریوم و چسب سیلیکون جهانی می باشد. اگرچه که هردوی این موارد عمل درزگیری را به نحو احسن انجام میدهند و در برابر رطوبت و حرارت و آب مقاوم هستند، در عین حال خاصیت الاستیسیته یا Elongation مناسبی هم دارند. اما تفاوت های بسیاری بین ماستیک پلی اورتان و درزگیر سیلیکون اسیدی می باشد. یکی از این تفاوت ها این است . که ماستیک پلی اورتان ارکانیک و طبیعی است . در حالیکه درزگیر و چسب سیلیکون غیر ارگانیک می باشد. به دلیل ارگانیک بودن ماستیک پلی یورتان هست که این ماستیک ها دوام کمتری در مقایسه با یسری از چسب های سیلیکون با کیفیت از خود نشان می دهند. بطور مثال ماندگاری ماستیک پلی اورتان بین 5 تا 10 سال است(بسته به برند تولید کننده ماستیک پلی یورتان و متریال و فرمولاسیون) ولی ماندگاری درزگیر و چسب سیلیکون دوبرابر این مقدار می باشد.

ویژگی و مزایای ماستیک پلی یورتان

تک جزئی است و با رطوبت هوا خشک می شود و نیازی به مخلوط کردن ندارد.

مقاومت مکانیکی بالا – جذب ارتعاش و ضربه – مقامت برشی قابل قبول.

قابلیت استفاده برای انواع متریال ها نظیر سنگ، بتن، چوب و شیشه

قابل استفاده به عنوان ماستیک درزگیر برای درزگیری های با سایز های متفاوت.

قابلیت رنگ پذیر بودن با انواع سیستم های رنگ آمیزی.

مقاومت مناسب شیمیایی – مقاومت در شرایط سخت محیطی.

قابلیت استفاده به عنوان ماستیک درزگیر برای درزگیری بین لاستیک و پلاستیک به دلیل ویژگی مناسب این ماستیک که چسبندگی خوبی به لاستیک دارد و خاصیت جذب لرزش و ارتعاش بیشتری در مقایسه با پلاستیک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WC Captcha 84 + = 89

سوالی دارید؟ از ما بپرسید